Mieszkańcy zgłaszają – my pomagamy

Mieszkańcy zgłaszają – my pomagamy

W ostatnich dniach punkt po punkcie realizujemy tematy, w których zostaliśmy poproszeni o pomoc przez naszych mieszkańców.
Chciałoby się, żeby reakcja na zgłoszenia była natychmiastowa, jak to miało miejsce w przypadku odzyskania zagubionego lustra drogowego, ale czasem jest to istna próba cierpliwości.
1. Plac zabaw w Parku Zielonym – wg informacji usterki zostały naprawione; gdybyśmy jako mieszkańcy dostrzegli kolejne niedoróbki, to Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska prosi o informowanie – uszkodzenia będą usuwane w ramach umowy gwarancyjnej.
▶️ W razie potrzeby prosimy o dalsze zgłoszenia – będziemy na bieżąco przekazywali do realizacji.
2. W tym tygodniu powinny pojawić się słupki ograniczające możliwość parkowania na już i tak wąskim chodniku przy skrzyżowaniu Focha/Poniatowskiego. Dzięki temu piesi unikną konieczności schodzenia na jezdnię.
3. Zostanie wymalowane przejście dla pieszych w miejscu obecnego przejścia sugerowanego tuz przy wyjeździe z Focha na Powstańców Warszawskich. Jest to temat szczególnie ważny dla bezpieczeństwa dzieci uczęszczających do szkół na Suchaninie, ale także dla pozostałych pieszych korzystających z tego przejścia.
▶️ Tutaj dziękujemy za zaangażowanie mieszkańców w temat bezpieczeństwa pieszych i dużą cierpliwość, bo te tematy dojrzewały dość długo, ale wsparcie przez cały czas dodawało sił do rozmów z jednostkami miejskimi.
4. I temat ostatni, ale podczas dzisiejszego spotkania z Gdański Zarząd Dróg i Zieleni najważniejszy – utrzymanie porządku na terenie Wroniej Górki, a w szczególności – częstotliwość odbioru odpadów z wiat śmietnikowych; szkoda, że musi dochodzić do eskalacji problemu, aby zostały one potraktowane poważnie, ale jesteśmy dobrej myśli – zostaliśmy zapewnieni, że jutro mają zostać usunięte wszystkie nieczystości z koszy (także tych postawionych od strony ul. Kopernika, a teren będzie uporządkowany; ponadto Wronia Górka zostanie w zakresie odbioru odpadów włączona do bieżącej umowy utrzymaniowej.
▶️ Częstotliwość i dni odbioru zostaną dostosowane po okresie testowym do faktycznych potrzeb (wstępnie dwa razy w tygodniu), dlatego jeśli zauważą Państwo, że okolica wymaga interwencji, bez wahania prosimy dzielić się informacjami. Razem uda nam się w końcu doprowadzić do realizowania przez jednostki miejskie odpowiednich standardów utrzymania, tak aby przebywanie na terenach rekreacyjnych WG było przyjemnością.
Bieżących zgłoszeń problemów, awarii itp. można dokonywać na stronie https://zglos.gdansk.pl/mcity/incidents/index
Grafika:https://pl.freepik.com/

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.