Miejski telefon dla potrzebujących pomocy w czasie epidemii

Za jego pośrednictwem można poprosić o zaopatrzenie w żywość, wykup leków czy zwrócić się o pomoc psychologiczną. Telefon jest czynny całodobowo.W trosce o mieszkańców, którzy w czasie trwania zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2 potrzebują wsparcia, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie uruchomił specjalny numer telefonu.

Jak działa nr 500 218 337 ?

Na ten telefon może zadzwonić każdy, kto potrzebuje pomocy w tym trudnym okresie. Numer jest czynny całodobowo.

Zaangażowanych w obsługę numeru “500” jest pięcioro pracowników MOPR-u, którzy w godzinach 8:00-21:00, w trybie zmianowym, odbierają telefony.

W godzinach nocnych, tj. 21:00-8:00, telefon jest obsługiwany przez pracowników Gdańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

– Zadzwonić może każdy, kto doświadcza trudności związanych z odbywaną kwarantanną lub ma problem z wyjściem z domu. – Staramy się tak pokierować osoby dzwoniące, aby uzyskały to, czego w danym czasie potrzebują, tj. żywność, wykupienie leków, ciepły posiłek – mówi Magdalena Gołaszewska, korodynatorka numeru „500”. – Ostatnie doświadczenia pokazują, że najczęściej dzwonią do nas osoby, które przebywają na kwarantannie i potrzebują żywności. Są to osoby, które zaskoczyła dynamicznie zmieniająca się sytuacja w Polsce, związana z zagrożeniem epidemicznym i zastosowanymi środkami ostrożności. Kontaktują się też z nami osoby starsze, przewlekle chorujące, które stosując się do zaleceń nie wychodzą z domu. Zazwyczaj zgłaszają potrzeby związane z dostarczeniem żywności lub wykupieniem niezbędnych lekarstw.
Osoby dzwoniące pod numer „500” proszone są o podanie imienia, nazwiska, adresu zamieszkania. Te dane są potrzebne do zweryfikowania potrzeb i udzielenia niezbędnej pomocy.

Aby uzyskać pomoc można również wysłać mail na adres: wsparcie@mopr.gda.pl

 

Źródło informacji i zdjęcia:

www.gdansk.pl

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.